Recentelijk heeft WP Retail Invest (WPRI) met Banzai Sushi overeenstemming bereikt over de verhuur van 82 m² winkelruimte in de Elshofpassage in Duiven. De nieuwe huurder is sinds 9 maart jl. gevestigd in het midden van de passage en beschikt aan de achterzijde van de zaak over een eigen entree aan de Dennenlaan. Compact Real Estate Services heeft WPRI geadviseerd bij de verhuur.

Sushi afhaalrestant Banzai Sushi is een nieuwkomer in de horecamarkt en was op zoek naar een passende ruimte. De ondernemer heeft deze gevonden in de Elshofpassage, dat zich onderscheidt door de strategische ligging in het centrum van Duiven. Bovendien vormt het concept een welkome aanvulling op de branchering van het winkelcentrum.

Over de Elshofpassage
De Elshofpassage is een centraal in het centrum van Duiven gelegen winkelcentrum met ruim 8.900 m² VVO winkelruimte. Het winkelcentrum biedt momenteel onderdak aan circa 30 huurders in zowel het foodsegment als het non-foodsegment, onder wie diverse sterke landelijke retailers als Albert Heijn, Etos, Kruidvat, Hema, Shoeby, The Stone en Pronto. Het aanbod wordt aangevuld met een mix van lokale ondernemers, zoals de modezaken Satisfaction en Paradox, een poelier, een bakker, een kaasboer, een bloemist en een slijter.

Samen ondernemen
Het mag duidelijk zijn dat door de coronamaatregelen een aantal non-food retailers en horecaondernemers zware tijden doormaken. WPRI streeft ernaar deze ondernemers zo goed mogelijk te ondersteunen en hoopt dat de coronamaatregelen op korte termijn kunnen worden versoepeld. Samen met Compact Real Estate Services – die als vastgoedbeheerder alle diensten op commercieel, technisch en administratief gebied levert die nodig zijn voor het optimaal beheren van vastgoed – zijn diverse maatregelen getroffen die het mogelijk maken om in een veilige omgeving te winkelen en boodschappen te doen.

“Elshofpassage heeft potentieel”
WPRI heeft de Elshofpassage afgelopen najaar verworven voor herontwikkeling. De belangrijkste uitgangspunten hierbij zijn toevoeging van een extra supermarkt en versterking van de branchering door de focus meer te leggen op de dagelijkse boodschappen, aangevuld met een sterk aanbod op het gebied van mode en passende horeca. “We zien potentieel in dit winkelcentrum en geloven er sterk in dat we het weer kunnen laten bruisen”, stelt managing partner Roderik Lüschen van WPRI. “We zijn van mening dat ook het modesegment – ondanks de huidige coronamaatregelen en de online concurrentie – een belangrijke rol blijft spelen in winkelcentra met lokale aantrekkingskracht. Ook merken we dat er meer behoefte is aan lokaal winkelen en meer vraag vanuit non-foodbedrijven om zich te vestigen in food-gerelateerde winkelcentra., waar supermarkten het hele jaar door voor een stabiele stroom van consumenten zorgen. Het is de uitdaging om de dagelijkse boodschappen op een goede manier te combineren met winkelen en de Elshofpassage is wat ons betreft zeer geschikt voor deze combinatie.”

Praktische maatregelen
Naast het upgraden van de branchering zal de Elshofpassage ook flink worden gemoderniseerd. Daarbij wordt de passage vernieuwd, komen er nieuwe entrees en worden de installaties verduurzaamd. Voor de herontwikkeling werkt WPRI onder meer samen met RPHS+ architecten.